Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
25-09-2024

W Sali Rajców miejskiego ratusza 24 września radni obradowali na szóstej w tej kadencji sesji Rady Miasta.

Sesja rozpoczęła się wręczeniem zaświadczenia o wyborze radnego oraz ślubowaniem Mateusza Zajdla, który mandat uzyskał w wyborach uzupełniających w okręgu nr 13. 

Następnie radni przyjęli protokoły z III (25 czerwca), IV (30 lipca) i V (2 września) sesji RML. 

Kolejnym punktem było sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Lubań w okresie międzysesyjnym. Tu radni zainteresowali się m.in. powołaniem składu komisji mieszkaniowej, remontem ulic w centrum miasta, budową hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 4, Rowerowym Parkiem Umiejętności, inwestycją związaną z wymianą opraw oświetleniowych, programem polsko-szwajcarskim, do którego wnioskujemy wspólnie z lubańskim starostwem powiatowym, dalszymi losami amfiteatru na Kamiennej Górze i sprzedażą nieruchomości, należących do Gminy Miejskiej Lubań. 

W punkcie „Interpelacje i zapytania radnych” radny Marek Kardela złożył wniosek w sprawie zainicjowania debaty, a następnie realnych projektów i inwestycji związanych z działaniami przeciwpowodziowymi na terenie naszego miasta. 

Działalność Lubańskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. za 2023 rok oraz jego działalność bieżącą omówił prezes Bogusław Czerski. 

Natomiast informację o realizacji budżetu Gminy Miejskiej Lubań za I półrocze 2024 roku przedstawił skarbnik Łukasz Maćkowiak. 

Następnie radni przyjęli raport z realizacji „Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Lubaniu za 2023 rok”. 

Na wrześniowej sesji radni pochylili się nad siedmioma uchwałami.

Uchwały w sprawie: zmiany uchwały dotyczącej powołania stałych komisji Rady Miasta Lubań, zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za pobyt dziecka w żłobku oraz zmiany uchwały w sprawie utworzenia samorządowej jednostki organizacyjnej "Centrum Usług Wspólnych Gminy Miejskiej Lubań" oraz nadania jej statutu - radni podjęli jednogłośnie.

Więcej kontrowersji wywołała zmiana uchwały dotyczącej metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty na terenie miasta Lubań. Po wyjaśnieniach prezesa zarządu ZGiUK Jacka Barana oraz Skarbnika Miasta Lubań radni podjęli ww. uchwałę przy 12 głosach za i 2 wstrzymujących. Tym samym od 1 grudnia br. stawka miesięczna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyniesie 38 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość. 

Kolejne uchwały, podjęte przez radnych jednogłośnie, dotyczyły:

  • określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości znajdującej się na obszarze Gminy Miejskiej Lubań oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
  • przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Miejskiej Lubań,
  • zmiany w budżecie Gminy Miejskiej Lubań na 2024 rok. 

Na zakończenie burmistrz Grzegorz Wieczorek podziękował wszystkim zaangażowanym w ratowanie miasta przed powodzią. Radny Mateusz Zajdel poinformował o zbiórce dla powodzian, prowadzonej przez Caritas przy kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa i świętego Jakuba.

Radni zostali także poinformowani o odwołaniu uroczystego otwarcia stadionu MOSiR, zaplanowanego na 5 października. Jest to związane ze szkodami, które na terenie kompleksu sportowego wyrządziła powódź.

Przewodniczący Rady Miasta poinformował także, że klub radnych „Lubań Razem” zmienił nazwę na „Projekt Lubań”. 

Kolejna sesja Rady Miasta zaplanowana została na 29 października. 

(ŁCR)

 

 

 

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...