Burmistrz Miasta Lubań ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację niżej wymienionych zadań publicznych
Podstawa prawna:
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową związaną z realizacją zadania objętego konkursem.
I. Rodzaj zadania oraz wysokość planowanych środków publicznych przeznaczonych na wsparcie jego realizacji dla mieszkańców Miasta Lubań:
Rodzaj zadania: Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym.
Celem zadania jest wspieranie inicjatyw i działań podejmowanych w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych przeciwdziałającym wykluczeniu społecznemu osób z problemem uzależnień od alkoholu poprzez integrację środowisk abstynenckich.
Planowana kwota dotacji na wsparcie realizacji zadania: 60.000,00 zł. (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Oferent zobowiązany jest do wykazania się wkładem własnym bądź wkładem finansowym z innych źródeł w wysokości minimum 10% całkowitych kosztów zadania (wkład własny może obejmować wkład osobowy).
Termin realizacji zadania: 1.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
Nie przewiduje się wyceny wkładu rzeczowego wnoszonego do wymienionych zadań.
II. Zasady przyznawania dotacji:
2. Ogólne zasady kwalifikowalności kosztów:
Koszty zostaną uznane za kwalifikowane, gdy:
3. Koszty kwalifikowane mogą zawierać koszty osobowe i bezosobowe (wynagrodzenia wraz z kosztami pracownika i pracodawcy) – koszty osobowe administracji i obsługi zadania tylko w części dotyczącej realizowanego zadania.
4. W wyniku rozpatrzenia zgłoszonych ofert Gmina Miejska Lubań może zlecić realizację zadania jednemu lub kilku wykonawcom.
5. Dotacja zostanie przekazana na konto podmiotu ubiegającego się o wsparcie zadania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (zwanej dalej ustawą), po podpisaniu stosownej umowy z wyłonionym w drodze konkursu Oferentem.
6. Poprzez udzieloną dotację Gmina Miejska Lubań będzie wspierać zadanie zlecone wykonawcy – w rozumieniu art. 5 ust. 4 pkt 2 i art. 11 ust.1 pkt 1 ustawy. Pozostałe koszty realizacji zadania będą finansowane z pozyskiwanych przez wykonawcę środków własnych i innych.
III. Warunki realizacji zadań:
8. Ta sama oferta nie może być przedmiotem wniosku o dofinansowanie realizacji zadania publicznego:
9. Dopuszcza się dokonywanie następujących zmian w zakresie wydatków po spełnieniu łączeni poniższych warunków:
Zmiany nie spełniające powyższych warunków wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Gminy Miejskiej Lubań. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji kosztowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowaną kalkulację kosztów oferty. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
10. Rozliczenie dotacji polega na zaakceptowaniu przez Zleceniodawcę założonych w ofercie rezultatów, działań oraz prawidłowości poniesionych kosztów.
11. Zleceniobiorca zobowiązany jest do zrealizowania minimum 80% każdego z założonych w ofercie rezultatów.
12. Nieosiągnięcie zakładanych rezultatów oraz niezrealizowanie wszystkich zaplanowanych do realizacji działań może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu środków. O zwrocie środków zadecyduje przeprowadzona analiza sprawozdania pod kątem:
13. Zadanie powinno być realizowane z dbałością o równe traktowanie wszystkich uczestników w tym w szczególności o zapełnienie dostępności zadania dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022, poz. 2240). Informacja na ten temat powinna znaleźć się w p. VI. Inne informacje p. 3 Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII.
IV. Termin i miejsce składania ofert:
Urząd Miasta Lubań,
ul. 7 Dywizji 14,
59-800 Lubań
pok. 9 (I piętro – Biuro Obsługi Interesanta) w godzinach pracy Urzędu.
2. W przypadku przesłania oferty pocztą, decyduje data jej wpływu do Urzędu Miasta Lubań.
3. Nie będą przyjmowane oferty przesłane pocztą elektroniczną.
4. Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
5. Oferent zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z wymogami określonymi w Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (poz. 2057) w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań w formie papierowej, w sposób umożliwiający dopięcie jej jako załącznika do umowy, a więc z wykluczeniem sposobów trwałego spinania dokumentów.
6. Oferta powinna być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie ze statutem lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób reprezentacji wraz z pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy oraz pieczątka nagłówkowa oferenta.
7. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty (załączniki):
8. Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez oferenta.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert:
Opiniowania złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Lubań. W skład Komisji Konkursowej wchodzą przedstawiciele Burmistrza oraz osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, biorące udział w konkursie.
Wskazania osób do prac w Komisji Konkursowej, organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy mogą dokonać w terminie do dnia 6 grudnia 2024 roku, w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Lubań. Zgłoszenia należy dokonać na wniosku dostępnym w Biurze Obsługi Interesanta, ul. 7 Dywizji 14, I piętro, pokój nr 9.
Komisja Konkursowa przy rozpatrywaniu ofert pracuje zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Wybór ofert nastąpi w terminie: do dnia 31.12.202 4 r.
Rozpatrywane będą tylko oferty kompletne i złożone w określonym w ogłoszeniu terminie. Oferty nie spełniające wymagań formalnych podlegają odrzuceniu o czym zawiadamia się pisemnie oferenta.
Informacja o wynikach konkursu zostanie zamieszczona niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Lubań www.luban.pl.
Wymogi formalne składanych ofert obejmują następujące elementy:
Oferty spełniające wymogi formalne oceniane będą przez Komisję Konkursową pod względem merytorycznym. Przy ocenie będą brane pod uwagę następujące kryteria:
Kryteria |
Ocena |
Możliwość realizacji zadania publicznego, w tym: 1) kompleksowość i atrakcyjność proponowanych działań, 2) miejsce realizacji zadania, 3) rzetelny i realny harmonogram działań, 4) ilość uczestników w programie. |
0 – 15 pkt. |
Kalkulacja kosztów realizacji zadania w stosunku do zakresu rzeczowego zadania: 1) rzetelność i celowość kosztorysu niezbędnego do realizacji projektu oraz jego spójność z harmonogramem (przejrzystość, zdefiniowanie pozycji budżetowych, prawidłowe jednostki miary, prawidłowo sporządzona kalkulacja kosztów pod względem rachunkowym), 2) adekwatność przewidywanych kosztów do założonych działań i efektów |
0 – 10 pkt. |
Wysokość finansowego wkładu własnego oraz środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania. |
0 - 10 pkt. następująco: 5% - 1 pkt. 6% - 10 % - 2 pkt. 11% - 20% - 3 pkt. 21% - 30% - 4 pkt. 31% - 40% - 5 pkt. 41% - 50% - 6 pkt. do 70% - 8 pkt. pow. 70% - 10 pkt. |
Potencjał organizacyjny: 1) doświadczenie i kwalifikacje osób przy udziale, których organizacja będzie realizowała zadanie, 2) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków, 3) posiadane zasoby rzeczowe. |
0-8 pkt. |
Rozliczenie otrzymanych dotacji: 1) nie rozliczenie dotacji, 2) brak realizacji zadań publicznych, 3) właściwe rozliczanie dotacji otrzymanych w ostatnich 2 latach z uwzględnieniem rzetelności i terminowości rozliczenia. |
0-4 pkt. |
Opis działań z profilaktyki uzależnień |
0-10 pkt. |
SUMA |
57 pkt. |
Oferty zostaną odrzucone jeżeli uzyskają łącznie ocenę poniżej 28 punktów.
VI. Dodatkowe uwagi i zastrzeżenia zamawiającego:
Organizacja, zgodnie z art. 16 ust. 5 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zobowiązana jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy.
Komisja Konkursowa zastrzega sobie możliwość wystąpienia do oferenta o dodatkowe informacje mogące mieć istotne znaczenie dla oceny oferty.
W sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
Gmina Miejska Lubań zastrzega sobie prawo do:
VII. Informacja o zrealizowanych w 2023 r. i w 2024 r. zadaniach publicznych tego samego rodzaju z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym:
2023 rok – 80.000,00 zł
2024 rok – 80.000,00 zł
Burmistrz Miasta Lubań
Grzegorz Wieczorek